Son derece deneyimli ve tecrübeli Avukat kadromuzla sizlere en iyi danışmanlık hizmetini sunmak için çalışmaktayız. Amacımız etik kurallar içerisinde sizlere sonuca ulaştıracak çözümler üretmektir. Boşanma davalarınızı en kısa sürede lehinize sonuç alacak şekilde sonlandırmak istiyor iseniz kendiniz istediğiniz avukatı seçerek ve sürekli iletişim halinde kalarak gerekli belge ve evrakları avukatınıza ulaştırarak boşanma davanızı hızlı bir şekilde bitmesini sağlayabilirsiniz. Boşanma avukatı arıyorsanız İstanbul için tüm ilçelerden bizler ile iletişime geçiniz.

En İyi Boşanma Avukatı

En iyi avukat, sizin için en iyi olduğunuzu düşündüğünüz avukattır. İki çeşit boşanma davası vardır.

• Anlaşmalı Boşanma
  • Çekişmeli Boşanma

Anlaşarak boşanma davalarında; taraflar, her konu üzerinde anlaşmaya varmıştır. Nafaka, velayet, mal paylaşımı gibi konularda hemfikir olmuşlardır ve anlaşarak boşanabilirler. Anlaşarak boşanma; kısa sürer, tek celsede bitebilir.

Anlaşmalı Boşanma İçin Gerekli Şartlar Nelerdir?

• Anlaşmalı boşanma davası açabilmek için evlilik en az 1 yıl sürmüş olmalıdır. Aksi takdirde mahkeme tarafından evlilik birliğinin temelden sarsılmış olup olmadığını araştırarak karar verilecektir.
  • Eşlerin birlikte dava açmaları veya bir eşin açtığı anlaşmalı boşanma davasının diğer eş tarafından kabul edilmesi gerekir.
  • Eşler arasında aşağıdaki hususları barındıracak bir protokol hazırlanarak dava açılırken veya ilk duruşmaya kadar mahkemeye sunulması gerekir.

Boşanma Kararı Ne Zaman Verilir?

Bu durum mahkemelerin yoğunluğuna göre değişir. Duruşma günü her iki eşin de bizzat duruşmaya katılması gerekir. Hakim ilk duruşmada eşleri dinledikten sonra protokoldeki hususlar uyarınca boşanmaya karar verebilir. Protokolde anlaşılmayan , eksik, hatalı hususların varlığı halinde taraflara/eşlere sorarak iradelerini öğrenip tutanağa geçirerek buna göre karar verebilir. Boşanma kararının yazılması biraz süre alacaktır. Daha sonra mahkemeden kararı alıp temyiz etmeyeceğinizi belirtmeniz halinde karar kesinleşir ve mahkeme tarafından nüfus müdürlüğüne yazı yazılarak boşanma bildirilir. Çekişmeli boşanma davalarında ise; taraflardan biri boşanmak istemeyebilir veya herhangi bir konu üzerinde anlaşmaya varılmadığından, dava çekişmeye gitme durumunda kalmıştır. Çekişmeli boşanma davaları uzun süren davalardır.

Boşanma davalarında karşılaşılan durumlar

• Velayet
  • Nafaka
  • Mal paylaşımı

Velayet Boşanmanın getirdiği durumlardan birisi velayettir. Eğer ki; birliktelikte reşit olmamış bir veya birden fazla çocuk var ise, bu durumda çocuğun yaşam şartları göz önünde bulundurularak çocuğun kime velayet edileceği belirlenmesi gerekmektedir. Velayet, çocuğun korunması ve temsil edilmesi için öngörülmüş hukuksal haklardır. Çocuğun doğru ve sağlıklı gelişimi için , ihtiyaçlarının karşılanması ve hoş görülü ortamda yetiştirilmesi gerekir. Yetişkin olmayan çocukların velayeti anne babaya aittir. Yasal bir neden olmadıkça da velayet anne babadan alınmaz. Anne babanın evlilikleri sürdüğü müddetçe velayet anne babanın ikisine aittir. Anne babanın boşanması durumunda ise hakimin kararı ile belirlenir. Eğer anne baba evli değillerse çocuğun velayeti anneye aittir. Anne bakamayacak durumda ise veya ölmüş ise velayet babaya ya da mahkeme tarafından belirlenen vasiye verilebilir.

Nafaka

Boşanma davası devam ederken ve ya boşanma işleminin sonunda maddi durumu kötüleşecek kişiye bağlanan ücrettir. Her nafaka türü için farklı şartlar gerekmektedir.

Nafaka türleri

• Tedbir Nafakası: Boşanma davası devam ederken alınabilecek nafaka tedbir nafakasıdır. Tedbir nafakası sadece boşanma davası devam ederken alınabilir. Dava bittiğinde bu tedbir nafakası ödenmez
  • İştirak Nafakası: Dava sonuçlandığı zaman ise alınabilecek 2 çeşit nafaka vardır. Bunlardan biri iştirak nafakası yani çocuk için ödenen nafakadır.
  • Yoksulluk Nafakası: Boşanmadan dolayı yoksulluğa düşen ve daha az kusurlu olan tarafında talepte bulunabileceği nafaka türüdür.